10 augusti, 2007

Varför jag hatar Jul

Alla i min omgivning verkar tycka att julen är något speciellt då man skall umgås med sin familj och göra ett antal speciella saker som man gjort varje år såsom att se på Kalle Anka. Dock så är mina erfarenheter av julafton att jag träffar min släkt som jag träffar annars några gånger per år och kan ju inte påstå att de är speciellt roliga att umgås med, för det är ju inte så att vi har några gemensamma intressen eller så.

Må hända att jag är rätt insnönad på vissa saker (läs datorer, musik etc.) vilket gör att jag hellre gör något relaterat till detta.. men visst några timmar kan jag väl umgås med dem men inte så att jag vill umgås med dem i 12 timmar (vilket det kan bli ibland).

Då tycker jag hellre att det är roligare som jag och några vänner gjorde någon julafton att vi träffades vid 21-tiden på kvällen och drack öl och spelade tv-spel.

Släkten är värst?

Nåväl, får se om jag lyckas få en bra jul detta år.. det blir ju inte bättre än vad man gör det till.

Tilläggas skall också göra att jag inte brukar göra någon slags julpyntning förutom en NHL-kyckling som jag gjorde i lågstadiet.. eller det kanske var till påsk jag brukar ta fram den.

Inga kommentarer: