01 november, 2007

CMC Markets och CFD handel

Ok är nu hemma i kära svea rike igen. Dock är inte schemat tomt för det! Igår när jag landade så åkte jag nästan direkt från Arlanda till ett föredrag som hölls av Unga Aktiesparare där de höll ett antal föredrag och bl.a om ett mycket intressant finansiellt instrument som heter CFD (Contract For Difference) vilket är något poppis som verkar bli större och större i sverige. I england så står CFD för ungefär 40% av den underliggande handeln.

Ett av de få företag i sverige där man kan handla med CFD är CMC Markets och de verkar mycket lovande, jag återkommer när jag testat handla hos dem! Jag är främst intresserad av att testa handla med råvaror såsom olja.

På lördag så spelar The end will be kicksDebaser. Be there.

2 kommentarer:

Anonym sa...

haha ja men lätt;)

craftypainter sa...

Jonas, om du inte redan gjort det så borde du prova www.impeo.com som också erbjuder CFDs men även finansiell Spread Betting. Impeo Markets CFD service har röstats fram till best CFD provider flera år i rad av shares magazine, Investors Chronicle mfl... lycka till med oljan o guldet!