16 mars, 2007

Jag har blivit utmanad

Ok jag är aningens salongsberusad efter en relativt kort kväll på krogen och eftersom jag blivit utmanad av Fröken Lund så ska jag försöka att lista sex stycken underliga/egendomliga saker om mig själv. Då hela mitt liv varit rätt underligt och inte följt någon som helst slags "standardliv" (om det nu skulle finnas det) så ska jag iallafall göra ett försök:

1. Jag har haft ett antal "nära döden" upplevelser och förvånas för var dag att jag lever. Dessa uppenbarar sig på olika sätt men mest uppenbart var det när jag som många andra killar gör brottades för skojs skull på en fest och blev strypt lite för länge och tuppade av. Ett annan grej som gjort mig orolig är att folk som gjort saker som jag gjort har dött av samma sak (exempelvis hoppat med lian under en viss hög bro i stockholm ned i vattnet).

2. Mina arbetsplatser och arbetsuppgifter. Kan väl inte säga mer än att jag förvånas över att ha turen att ha så bra betalt för att göra så lite, men framförallt spännande arbetsuppgifter.

3. Storleken på min (kropp) tröjor har varierat från medium till large.

4. Jag kan sova på golvet utan någon som helst madrass och har även gjort detta ett antal gånger då jag pga ork inte hittat något bättre (efterfest etc.)

5. En av mina konstigare egenskaper är att jag har en tendens att komma ihåg onödig information (som kan visa sig vara rätt användbar). Och dessvärre även glömma mycket viktiga saker eller tappa bort dem, exempelvis igår då kön till att tvätta bilen var 1h och när väl det var dags att använda dendär lappen med koden till tvättautomaten så var den borta. Samt så tappade jag bort säkert 3-4 saker bara förra veckan.

6. Jag har varit med på ungdomsriksdagen även fast mitt intresse för politik är nästan lika med noll. Men det är så att jag har varit ordförande i ett antal olika föreningar (med allt ifrån noll i budget till flera miljoner) och varför vet jag inte riktigt men det är väl för att jag ger något slags förtroendegivande intryck.

Läs mer om Ungdomdsriksdagen 1996 här (jag var en av de som defineras som norrlänning i texten).

1 kommentar:

Fröken Lund sa...

Näradödenupplevelser slår nog allt. En sån har jag minsann inte haft. Men jag har minsann ett ansikte på min pekfingerknoge! :-D