06 september, 2006

Jag och toalettlås?

Inom en vecka så har jag råkat öppna dörrar till toaletter där det varit folk som glömt att låsa eller liknande, sammanfattningsvis:

  • 30-årsfesten, öppnar dörren till ena toan så sitter en kille där och gör sina behov. Han säger något om att låset är trasigt och stänger dörren snabbt.
  • Tåg igår: Toaletten har en såndär StarTrek-dörr som öppnas till toaletten och gissa till min förvåning när det står en kvinna där med byxorna på sne som säger: "Oj jag var väl rädd att bli inlåst eller något". Jag tittar snabbt bort och avlägsnar mig
  • Tåg idag: Tar tag i handtaget och öppna dörren och där står en tjej och säger "Neej!" och drar snabbt igen dörren. Jag hann inte ens reagera för jag var så chockad
Hur kan detta komma sig? Jag ska nog börja knacka innan jag går in på offentliga toaletter i framtiden.

Nä nu blir det ut och springa ett varv runt Kungsholmen.

Inga kommentarer: