29 september, 2006

San Diego och Tijuana

Nu har jag varit här i San Diego i två dagar och jetlagget börjar väl släppa lite. Igår så var jag ner en sväng till Tijuana och det var verkligen en upplevelse! Jag var en av de få vita människorna där på gatorna och folk skrek hela tiden om att man skulle köpa just deras prylar. Testade att käka lite olika tapas och det var verkligen jättegott.

Att ta sig till mexikanska gränsen från San Diego downtown kostade enbart 20kr med San Diegos spårvagn och att ta sig över gränsen var enbart att gå genom några snurrgrindar. För att ta sig tillbaka till USA så behövde man enbart visa passet.

Taxi från gränsen till Tijuana kostar 3 eller 5 dollar och tydligen så är det ett farligt område om man vill gå så taxi är rekommenderat. Lägger upp lite bilder sedan när jag får tid

När man äter så mycket fet man som amerikanarna gör (jo jag äter bacon & ägg till frukost) så är det ju viktigt att träna så igår var jag ute och sprang efter en gångstig som längst efter kajen och efter det så blev det en timme skrotlyft på gymmet som hotellet har.

Inga kommentarer: